پروپاگانداهای رنگارنگ کم فروغ❗️

✍ محمدباقر قربان نیا


ارتباطی که عمدتا برای تاثیرگذاری یامتقاعد کردن مخاطبان برای پیشبرد یک برنامه استفاده می شود.که بجای پاسخ منطقی به مطالبات عمومی به ایجاد یک واکنش احساسی تبدیل میگردد.
اغلب کشورهای ازاین روش درمرام سیاسی خود از آن استفاده میکنند.ومعمولا باتبلیغات سیاسی وخلاف آنچه واقعیت جامعه است،سعی میکنند جمعیت را به سمت دلخواه خودشان هدایت کنند.به همین خاطر از روشهایی همچون برچسب زدن،شعارهای فریبنده،حمله به اشخاص،توسل به قدرتمندان وایجاد ترس وسیاه وسفید نمایی ازجمله ترفندهای کارگردانان است.
اما؛ سالهاست این رفتارهای تکراری حتی درمیان مردم عادی هم معمولی شده است.زیرا درعصر اطلاعات وارتباطات،ساکنان جامعه به محض مواجه باهرخبر، بدنبال صحت سنجی آن میروند وسپس یافته ها را درکنار یکدیگر قرار میدهند تا به مفهوم مورد دلخواه خودشان برسند.بنابراین تبلیغات پرزرق وبرق بازی سازان از اعتبار ساقط میشود.
درنتیجه پیشنهادم به سازمانهای فعال دراین حوزه این است؛
نگرش واعمالتان راتغییر دهید وبهتر است بااستفاده از نمادها،تلاشهایتان را منطبق برنیازهای واقعی جامعه تنظیم کنید.ایران عزیز دارای ملتی صبور وفهیم است که خواستار زندگی شرافتمندانه وایده آلی هستند.پس یقین بدانیدهر سوگیری نظامندی که رضایت مردم راجلب کند،حتما افکار عمومی باآن همراهی خواهد کرد.درغیر اینصورت به همه ی پروپاگانداهای رنگارنگ اجرایی بی تاثیر، صرفا بعنوان یک تماشاگر نظاره خواهند نمود.لطفا جدی تامل واهتمام فرمایید.

موفق و موید باشید.

باتقدیم احترام
کنشگراجتماعی وسیاسی